Battlefield V

در 3 خرداد،شرکت dice ,Elecro art از سری جدید battlefield یعنی battlefield v رونمایی کرد.تجربه‌ای که این بار و پس از تجربه موفق Battlefield 1 در جنگ جهانی اول، قرار است ما را به نبرد‌های حتی هیجان‌انگیزتر جنگ جهانی دوم ببرد. با این حال Battlefield V، هرگز قرار نیست یک تکرار مکررات از نسخه قبلی این مجموعه باشد و صرفا با تغییر دادن فضای بازی، سعی در بهره بردن از موفقیت‌هایی داشته باشد که نسخه قبلی آن‌ها را پی‌ریزی کرده است. درست است که هنوز فقط ساعاتی از معرفی Battlefield V می‌گذرد و الکترونیک آرتز، ارائه اطلاعات بیش‌تر از این بازی را به رویداد EA Access موکول کرده است، اما در حال حاضر هم آنقدر اطلاعات جذاب از بازی ارائه شده است که بتوانیم در قالب مقاله‌ای، به آن‌ها بپردازیم و حسابی برای تجربه کردن بازی در مهر ماه امسال، هیجان‌زده شویم. پس با زومجی همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌ها و اطلاعات ارائه‌شده از battlefield v داشته باشیم.

Battlefield V

بخش داستانی 

خب اولین موردی که در رابطه با Battlefield V تایید شد، جریان داشتن آن در جنگ جهانی دوم بود. پیش از معرفی رسمی بازی، شایعه‌های مختلفی پیرامون فضای آن مطرح بودند؛ شایعه‌هایی که مواردی مثل جریان داشتن بازی در ویتنام یا حتی زمان حال و آینده را شامل می‌شدند. با این حال دایس و الکترونیک آرتز، این بار قصد نداشتند از نظر زمانی، خیلی از نسخه قبلی مجموعه فاصله بگیرند و به قول خودشان، ترجیح دادند سری بتلفیلد را به نقطه‌ای برگردانند که همه‌چیز از آنجا آغاز شد؛ جنگ جهانی دوم. ولی خب راستش را بخواهید، جنگ جهانی دوم ایده جدیدی در بین بازی‌های شوتر نیست و پیش‌تر، در نسخه‌های متفاوت مجموعه بازی‌هایی چون Call of Duty، Medal of Honor، Brothers in Arms یا حتی همین بتلفیلد روایت‌های مختلفی را از آن دیده و تجربه کرده‌ایم. به همین دلیل هم استودیو دایس، برای اینکه بتواند Battlefield V را به بازی بهتری تبدیل کند، تصمیم گرفته است تا تمام آن چیز‌هایی را که قبلا در جنگ جهانی دوم تجربه کرده‌ایم، کنار بگذارد و به سراغ ارائه یک تجربه جدید‌تر برود و برگ‌هایی از تاریخ این نبرد ویران‌کننده را ورق بزند که قبلا، در کم‌تر بازی یا فیلمی به آن‌ها پرداخته شده است.

Battlefield V

از این رو در بخش داستانی Battlefield V، مجددا شاهد همان ساختاری خواهیم بود که در نسخه بتلفیلد 1 هم آن را تجربه کردیم. به این صورت که شما قادر به تجربه چندین کمپین مختلف خواهید بود که هرکدام، با محوریت یک سرباز و در منطقه‌ای متفاوت از جهان در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارند. هنوز اطلاعات خیلی زیادی در رابطه با بخش داستانی و جزییات ریز‌تر آن در دست نیست ولی در این حد می‌دانیم که در یکی از این کمپین‌ها، با یک کاراکتر زن همراه خواهیم شد یک سرباز مقاومت در نروژ است. داستان این بخش در سال ۱۹۴۳ روایت می‌شود و در آن، باید با نیرو‌های آلمانی که کشور این کاراکتر را اشغال کرده‌اند، مبارزه کنید. بخش‌های دیگر کمپین داستانی بازی هم قرار است ما را به نقاط دیگری در جهان ببرند؛ از شهر روتردام هلند که در اثر بمباران نیرو‌های نازی به یک ویرانه تبدیل می‌شود گرفته تا ماموریت‌هایی در قلب صحرای آفریقا یا اطراف فرانسه. 

Battlefield V